lauantai 3. syyskuuta 2011

Työtä, työtä - Jobb, jobb

Työtä vuorotta ja vuorotyötä... Jobb without pauses and shift work...

Kylpyhuoneessa "kuultua":
"Heard" in the bathroom:

- A: Hohhoijaa, kyllä oli taas kova työrupeama ja niin aikaisin aamulla!
- B: Älä sinä valita, eihän sinulla ole kuin aamuvuoro, sitten saat lekotella rauhassa lopun päivää!
-C: No teillä ei kyllä ole hätäpäivää kummallakaan, minulla taas on niin kova työnantaja,
että niska ja selkä meinaa hommissa. On se kumma, ettei usko että vähemmälläkin tulee puhdasta.
- D: Niin, mutta teillä on useampia ryhmässä, ajatelkaa minua kun olen yksin ja ikääkin alkaa jo tulla, sais tulla joku nuorempi remmiin, että pääsis eläkkeelle.
- E: Voi, voi kyllä minullakin voi olla raskasta.
- A: Sinullako muka, sinähän olet oikein hieno helma, ethän sinä tee töitä kuin matkoilla, saat nähdä maailmaa ja hienoja kylppäreitä.
- E: No eipä niissä juuri ole näkemistä. Kerran tuli muuten yks ulkolainenkin tekemään mun hommia, ja luulin jo että minut heitettäisiin ulos, mutta toisin kävi, pääsin suosioon taas. Aina saa pelätä, että milloin se minuun kyllästyy.
- B: Mutta kyllä se olis ihanaa saada helpompia hommia, miten olis jos pääsis vaikka harjailemaan vanhoja taulun kehyksiä tai peilejä?
- C: Niin, tai entäs puhdistamaan hopeaesineitä, eikö se kuulostais hienommalta?
- D: No tommonen kovakoura ei siihen ainakaan kelpais, siinä täytyy olla pehmeät harjat ja liinat apuna, ja kyllä minä ainakin hammastahnaa mieluummin haistelen kuin hopeankiillotusaineita, hyh, hyh!
A: Hei, shhhhh...nyt tuli joku kylppäriin! Kukas joutuu vuoroon...?


...taisi olla minun hammasharjani ja hampaani vuorossa!
Rosmariini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti